dyp

1. Lenturan atau ketidaksejajaran poros pam air akan menyebabkan pam air bergetar dan menyebabkan pemanasan atau keausan galas.

2. Kerana peningkatan daya tarikan paksi (contohnya, apabila cakera keseimbangan dan cincin keseimbangan di pam air dipakai dengan teruk), beban paksi pada galas meningkat, menyebabkan galas menjadi panas atau bahkan rosak .

3. Jumlah minyak pelincir (minyak) pada galas tidak mencukupi atau berlebihan, kualitinya buruk, dan terdapat serpihan, pin besi dan serpihan lain: Galas gelongsor kadang-kadang tidak berputar kerana kerosakan minyak, dan galas tidak boleh dibawa ke dalam minyak untuk menyebabkan galas menjadi panas.

4. Jarak pemadanan galas tidak memenuhi syarat. Sebagai contoh, jika padanan antara cincin dalaman galas dan aci pam air, cincin luar galas dan badan galas terlalu longgar atau terlalu ketat, ia boleh menyebabkan galas menjadi panas.

5. Imbangan statik rotor pam air tidak baik. Kekuatan jejari rotor pam air meningkat dan beban galas meningkat, menyebabkan galas menjadi panas.

6. Getaran pam air ketika beroperasi dalam keadaan titik tidak dirancang juga akan menyebabkan galas pam air menjadi panas.

7. Galas telah rosak, yang sering menjadi penyebab pemanasan galas. Contohnya, galas roller tetap tetap rosak, bebola keluli menghancurkan cincin dalaman atau gelang luar pecah; lapisan aloi galas gelongsor mengelupas dan jatuh. Dalam kes ini, suara pada galas tidak normal dan suara keras, jadi bantalan harus dibongkar untuk diperiksa dan diganti tepat pada waktunya.

Langkah berjaga-jaga terhadap suhu galas pam air yang terlalu tinggi:

1. Perhatikan kualiti pemasangan.
2. Memperkukuhkan penyelenggaraan.
3. Galas harus dipilih mengikut data yang relevan.


Masa pengeposan: 24 Okt-2020